Alternatív gyógymódok a testi-lelki jóllétért

"Amit szívedben hiszel, az megnyilvánul." /Dr.Joseph Murphy/ Életünk egy csodálatos út. Élhetjük úgy, hogy boldogok vagyunk, örömteliek és bármilyen helyzetben képesek vagyunk meglátni a legjobbat. Mindez lehetséges, ha igazán szeretnénk.

Egészségvédő tippek:                         

                                                       10489797_998613253500359_3898358996443344536_n.jpg

 

1.

Kezdjük a napot egy nagy pohár tiszta vízzel, még jobb kettővel és annál is jobb, ha citromos vizet iszunk, mellyel nem csak beindítjuk az emésztést, hanem egész nap hozzásegítjük szervezetünket a tisztuláshoz.

 

2.

A rendszeres testmozgás fontossága mindenki előtt ismert, hiszen a mozgás maga az élet.

Azért, hogy energikusabbnak, erősebbnek, egészségesebbnek érezzük magunkat, és hogy megelőzzük izmaink sorvadását, számos betegség kialakulását, érdemes naponta fél órát mozgással töltenünk, vagy legalábbis heti 2-3 alkalommal alaposan átmozgatni testünket.

A jóga egy csodálatos útja a testi-lelki egészség megőrzésének és helyreállításának.

A reggelente végzett un. 5 tibeti jógagyakorlat csak néhány percet vesz igénybe, mégis hozzásegít a hosszú, egészséges élethez és csakráink (energiaközpontjaink) optimális működéséhez, hatással van egész szervezetünkre, energiaállapotukra.

Országszerte tartanak ingyenes meridián tornát, amin kortól függetlenül bárki részt vehet és megtanulhatja a gyakorlatokat, amiket Prof.Dr. Eőry Ajándok terjesztett el kis hazánkban, s amely több ezer éves gyógymódokon alapszik. A 3-2-1 meridián torna alkalmával hatunk a 3 legfontosabb akupresszúrás pontunkra, felszabadítjuk a meridiánokban (energiavezetékek) esetlegesen pangó energiákat és megindítjuk testünk gyógyulását. A gyakorlatok emellett kitűnő hatással vannak állóképességünkre, a lezáró hasi légzőgyakorlatok által pedig elménk is elcsendesedik. Debrecenben is több helyen lehet csatlakozni meridián torna foglalkozásokhoz. A Debreceni Egészségvédő Kör Egyesület által pedig egyéb egészségjavító mozgásgyakorlatokkal is megismerkedhetünk. (jóga, thai chi, nordic walkink, túrák stb.)

A szabadban, friss levegőn végzett gyakorlatok a legjobb hatásúak.

 

3.

Időnként pihentessük emésztőrendszerüket és tartsunk egy-egy gyümölcsnapot, vagy léböjtöt, amikor csak tiszta vizet, gyógyteákat és tápláló frissen préselt leveleket fogyasztunk. Meg fogja hálálni szervezetünk az ilyen alkalmakat. Ahhoz, hogy sokáig és jól működjön testünk szükséges, hogy néha pihentessük emésztő szerveinket is.  Ősszel és tavasszal végezhetünk nagyobb tisztítást is, természetesen figyelembe véve az egyéni sajátosságokat, egészségi állapotot. (pl. rizskúra, utifűmag héj stb.) Tisztító böjtnapot vagy napokat mindig fogyó hold idején végezzünk, mert ekkor tud testünk a leginkább megszabadulni a felesleges terhelésektől.  (a növő hold pedig a táplálás ideje).  A Hold hatása nagy erejű (apály-dagály), együtt működve vele nagyszerű eredményeket érhetünk el.

 

4.

Ha leülünk étkezni nyugodt hangulatban tegyük azt. Minden falatot alaposan rágjunk meg és élvezzük az ételek, italok ízét, színét, a terített asztal szépségét, és ha családunkkal étkezünk a meghitt szeretet érzését.  Áldjuk meg az ételt, amit eszünk (ahogyan Őseink is tették) és örömmel, hálásan fogyasszuk azt. Sokkal táplálóbb, éltetőbb lesz így minden, amit magunkhoz veszünk.

Persze nincs mindig alkalmunk odafigyelni a helyes étkezésre, de amikor módunkban áll, szánjunk időt a nyugodt étkezésre és ez által önmagunkra is.

Folyadékot étkezés előtt fél órával vagy azt követően fél órával fogyasszunk, ha módunkban áll, mert a megszokott étkezés közbeni ivás hatására felhígul az emésztőenzimeket tartalmazó gyomornedv, ami nehezíti az emésztés normális lefolyását és később kellemetlen tüneteket okozhat.

 

5.

Sokkal több magnéziumra van szükségünk, mint amennyit az emberek manapság fogyasztanak, mert a magnézium emberi szervezetre gyakorolt hatása sokkal jelentősebb, mint ahogyan az orvosok eddig hitték, derült ki egy, az USA-ban megtartott kongresszuson, ahol a magnézium élettani hatásával foglalkoztak. A modern  élelmiszeripar drasztikusan csökkentette a mindennapos táplálékok magnéziumtartamát, holott szervezetünk valamennyi energiatermelő folyamatához magnéziumra van szükség  és ez az ásványi anyag közel 400 enzimet aktivizál. Megfelelő fogyasztásával csökkenteni tudjuk a szívinfarktusok bekövetkeztét, a csontritkulás előfordulását, migrénes fejfájásokat , stressz káros hatásait és különböző egyéb görcsöket (magnéziumhiány hatására az izmok görcsbe rándulnak) valamint védeni tudjuk a várandós kismamákat különböző károsodásokkal szemben.

 

6.

Aludjunk minden nap eleget és ügyeljünk arra, hogy még éjfél előtt nyugovóra térjünk, ugyanis 22 és 24 óra között tud testünk leginkább regenerálódni és ez az időtartam felel meg az idegrendszer idejének is a kínai szervóra táblázat szerint.

 

7.

Fordítsunk nagy figyelmet az egészséges táplálkozásra, figyelembe véve az egyéni adottságokat és különbözőségeket ( vércsoport). Ha beépítjük táplálkozásunkba a minél több, lehetőleg friss és bio zöldségek, gyümölcsök, magvak, teljes értékű gabonák (barnarizs, köles, hajdina, zab), zöldek fogyasztását érezni fogjuk áldásos hatásukat.

Finomított olaj helyett használjunk olíva vagy szőlőmagolajat, melyekben még magas hőfokon sem keletkeznek rákkeltő transzzsírok. Salátákhoz egyéb hidegen sajtolt olajakat is használhatunk( pl. tökmagolaj,lenmagolaj) vagy az omega 3-6-9 zsírsavakat optimális arányban tartalmazó kendermagolajat. Minden nap fogyasszunk hidegen sajtolt, jó minőségű olajakat.

Igyekezzünk elegendő tiszta vizet ( pl. RO eljárással tisztított víz) fogyasztani minden nap és ételeinkhez használjunk tiszta sót. ( www. tisztaso.hu) melyet gyógynövényboltokban is beszerezhetünk.  ( A Káliummal és egyéb káros anyagokkal szennyezett só rengeteg egészségügyi problémát okoz manapság úgymint magas vérnyomás, daganatos betegségek. )

Fehér cukor helyett hazsnáljunk természetesebb édesítőket, mint méz vagy Stevia és fehér liszt helyett pl. teljes kiörlésű tönköly vagy egyéb teljes értékű liszteket.

Kerüljük a natrium-glutamátot (idegméreg) tartalmazó élelmiszereket. Használjunk helyettük természetes ételízesítőket.( pl.vegamix) A szervezetünknek nincs szüksége természetellenes ízfokozókra melyekhez könnyen hozzá szokhatunk,de elhagyva azokat idővel újra visszaáll a természetes ízérzékelés. 

8.

Külön pontban szeretném megemlíteni a zöld turmix csodálatos hatását és egyszerű elkészítését.

Victoria Boutenko Nyers étel csodája című könyvében részletesen ír a zöld levelek szervezetünkre gyakorolt és sokáig elhanyagolt hatásáról. Mint kiderült legalább két maréknyi zöld fogyasztására lenne szüksége naponta minden embernek, azonban ezt nehezen tudjuk a mindennapokban megvalósítani. A könyvben Victoria azt tanácsolja,hogy  fogjunk két maréknyi ( vagy kezdetben elég egy is) valamilyen ehető zöldet ( pl.spenótlevél,saláta), tegyük egy turmixgépbe, tegyünk hozzá 2-3 féle gyümölcsöt (pl. banán,alma, barack stb.) majd öntsük fel tiszta vízzel és turmixoljuk össze. Ha szeretnénk, tehetünk bele egy kis mézet, citromot is, de önmagában is egy finom, rendkívül értékes italt kapunk mely reggelente éhgyomorra fogyasztva (akár reggelinként vagy kávé helyett) rengeteg energiával látja el szervezetünket, méregtelenít, lúgosít és a zöld levelekben lévő értékes rostok, vitaminok, ásványi anyagok, klorofill , enzimek a turmixolás által feltörve a sejtfalat felszabadulnak. Fontos hogy utána zöld turmix fogyasztás után lehetőleg 1 órát várjunk az egyéb étkezéssel.

Az enzimek nagyon fontos szerepet töltenek be testünk működésében azonban 43 fok fölött tönkremennek, ezért fogyasszunk minél több nyers ételt és tapasztaljuk meg a zöld turmix fogyasztás csodálatos hatását. A hőkezeletlen, magas energiájú zöldségek és gyümölcsök ( délelőtt inkább gyümölcsöket fogyasszunk) olyan „energiabombát” jelentenek szervezetünk számára, amely biztosítja egész napi aktivitásunkat. Növekszik koncentrációs képességünk, fizikai teljesítményünk, bőrünk tisztává válik.

 

9.

Immunrendszerünk karbantartása rendkívül fontos, különösen a téli időszakban.  A természet sok lehetőséget kínál, amelyeket kipróbálhatunk. Ilyen a homoktövis, Echinnencia cseppek, ezüstkollid, Kombucha tea, csipkebogyó tea, hogy csak néhányat említsek. Mivel immunrendszerünk 80%-a a belekben található,ezért a béltisztítás elsőrendű.

Ahhoz, hogy kivédjük az elektroszmog káros hatásait szedjünk minden nap nagy mennyiségű C vitamint ( aszkorbinsav, ami pár száz forint) és algát. Az egészségügyi Világszervezet (WHO) állásfoglalása a szerint a Spirulina alga a legértékesebb tápanyag a Földön, mely nemcsak tele van vitaminokkal, árványi anyagokkal, fehérjékkel és jóddal, hanem védi is a szervezetünket a környezeti hatásokkal szemben. (Nem véletlenül élnek tovább a japán emberek, mert bár magas káros sugárzásnak vannak kitéve, de rengeteg algát fogyasztanak, ami védi ,méregteleníti ,lúgosítja és feltölti  szervezetüket)

Immunrendszerünk megerősítésének egyik módja, ha a meleg zuhanyt vagy fürdést hideg vízzel fejezzük be. (természetesen nem kell drasztikusan, elég ha fokozatosan hűtjük le egy kicsit a vizet) illetve alkalmazhatunk immunerősítő mudrát is ( ujjtartás) és végezhetünk légző gyakorlatokat.

A megfelelő étrend segít, hogy szervezetünk sav bázis egyensúlya helyreálljon. ( Azaz 80%-ban lúgos és 20%-ban savas ételeket kellene fogyasztanunk. Manapság, azonban gyakran fordított ez az arány)

Sok ismert civilizációs betegség megelőzhető lenne az étrend megreformálásával. A valaha végzett legátfogóbb táplálkozástudományi vizsgálatokat és auok megdöbbentő eredményeit tartalmazó mű, a Kína tanulmány (T. Colin Campbell) sokat segíthet ennek megértésében.

 

10.

Talán az egyik legfontosabb dologról szeretnék legutoljára írni, ez pedig nem más, mint gondolataink hatalma. Ha képesek vagyunk optimistán élni, az élet szép és jó dolgait észrevenni, szeretettel fordulni önmagunk és embertársaink felé, az hatalmas mértékben meghatározza egészségi állapotunkat. Még ha olykor nehézségekbe is ütközünk, mindig tudatosítsuk, hogy gondolataink és ezáltal érzéseink egyedüli irányítói mi magunk vagyunk.

 

10801802_1002007483160936_2219953182864114150_n.jpg

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 21
Tegnapi: 17
Heti: 287
Havi: 574
Össz.: 28 857

Látogatottság növelés
Oldal: Egészségvédő tippek
Alternatív gyógymódok a testi-lelki jóllétért - © 2008 - 2018 - lelekfeny.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Laptop 1 Ft-ért? Regisztrálj most! - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »